Överraskningsutgång

Jag har krypit ner i sängen och ligger och lyssnar på regnet som smattrar. Mysigt. Idag har vi bara hängt här hemma, tjejerna och jag. Vasse gick en blöt golfrunda i Sao Carlos på förmiddagen. På eftermiddagen var vi ute och cyklade med Lia. Vi cyklade gatorna upp och ner medan jag sprang efter och höll henne i stången där bak. Det gick jättebra. Det märks att hon övat på balansen med sparkcykeln som hon   mycket på. Nu får vi öva lite varje dag så cyklar hon nog snart själv. Viktigast av allt var att hon tyckte att der var roligt och ville ut igen. Skam den som ger sig liksom.


Måste skriva lite om fredagens överraskning också! Min man hade bjudit hem vänner på middag, jättetrevligt var det. Vi åt fishtacos och drack bubbel. Allt bar frid och fröjd. Så plötsligt ser jag några springa förbi fönstren i entren och sen hör vi inifrån hur det sjungs "Ja må de leva" på utsidan. Jag öppnar dörren och där står en drös med fina partyklädda tjejer med presenter i händerna. Cilla som var här på middag hos oss den kvällen hade precis som jag just fyllt år och nu blev vi överraskade med skönsång, presenter och en utekväll på stan. Så himla gulligt!
Allt var min mans initiativ från början, fick jag höra sedan. Han hade föreslagit en tjejkväll på stan. Jag blev sjukt överraskad och glad. Insåg också hur himla sällan man blir sådär överraskad, det händer inte ofta. Man är ju alltid med och planerar saker, känns det som, men heja överraskningar. Mer sånt!

Efter att vi kramats, tagit kort och öppnat presenterna som bestod av lyxiga duschprodukter och krämer så drack vi lite vin. Vi fick extra tid för att piffa till oss och sedan kom en taxi och körde oss till en väldigt mysig restaurang som jag inte hade varit på innan. Vi hade ett bord reserverat på deras uteservering och dem hade levande musik som underhöll. Vi underhöll oss dock rätt bra själva med massa bubbel, vin och caipirinha. Tjejsnack och roliga foton också såklart. Skoj att umgås bara tjejerna och släppa loss lite. För min del var det första gången på länge som jag varit utan Ellie på kvällstid så jag njöt av den friheten såklart. Efter restaurangbesöket åkte vi taxi hem igen och sussade gott.

Bjuder på lite foton från fredagskvällen och sedan lördagens bakishängardag.

Kommentera här: