Heldag på Salto Grande

Vi hade en skön helg med bra väder fredag, lördag men sedan kom det regn på söndag. Viktigast var i alla fall att det var bra på lördagen när vi hängde på Salto Grande hela dagen tillsammans med alla Vasses kollegor med respektive. Salto Grande är ett gammalt kaffeplantage från 1800-talet som nu är omgjort till hotell och resort. Ett riktigt toppenställe att spendera en heldag på.


Jag hängde mest vid poolerna, bubblade lite och låg i hängmattan. Vasse spelade lite fotboll med kollegorna och hikade ner till det stora vattenfallet. Jag och barnen hikade ner till det vattenfallet på vår rekresa, då vi också besökte Salto Grande, men då missade Vasse det. Så nu var det hans tur att få se det. Rätt imponerande fall bara 15 min bilresa och 15 min hike från vårt hus!

Lia hade otur och fick ett getingstick på utsidan läppen under förmiddagen. Stackarn. Hon höll modet uppe i alla fall och hade en rolig dag med kompisarna. Mycket bad blev det. Det var flera som gick en höghöjdsbana på eftermiddagen, men den var Lia såklart för liten för. Hon stod på marken och kollade de stora barnen som gick i alla fall.

Efter den långa dagen åkte vi taxi hem till vänners condiminio och åt mat från food trucks. Testade vår första pastel, med ost, och det var supergott. Lite langoskänsla på den.

Jag har tagit en del foton från den här dagen på Salto Grande och här kommer ett gäng.

Kommentarer:

1 Mammi:

Stackars Lia som fick ett getingstick

Kommentera här: