Fruktstund på uteplatsen

Onsdag, halva veckan har gått redan. Vi hänger på uteplatsen och äter frukt, jag och tjejerna. Vi äter frukt mest hela tiden nu, till frukost, lunch, mellis och till efterrätt. Man kan inte göra annat när det finns så mycket smarrig frukt att välja på! Vi har hittat en jättebra frukt-och grönsaksaffär här i närheten så där var vi igår och fyllde på. Vasse har köpt hem ett par olika vattenmeloner redan men ännu inte varit helt nöjd med någon utav dem.Vattenmelonkännaren. ;) Jag och barnen äter dem ändå.

34 grader varmt hade vi när vi körde hem efter förskolan och mataffären idag. Riktigt varmt känns det som. Man vill liksom bara bada då. Kroppen nästan skriker efter att få svalka av sig. Vasse är på jobbet ännu. Idag har de självaste Kungen på besök. Spännande! Jag gillar ju kungafamiljen så jag hade gärna varit med där idag och skakat tass med ers majestät.

Till kvällen har jag förberett färsbiffar som skall grillas, med grönsaker och yoghurtsås till. Det blir nog mumsigt. 

Kommentera här: