Det kom en lastbil lastad

Så var dem här! Våra kära ägodelar som vi så mödosamt valde och fick hjälp att packa ner hemma i Partille innan vi åkte. Det är drygt 7 veckor sedan nu så inte konstigt att vi inte riktigt mindes vad vi packat ner egentligen. Måste dock säga att det mesta av det som kommit upp hitills har varit bra saker. Roliga och nödvändiga saker. Onödiga och väldigt fina saker, i en enda röra.


Lia ville direkt packa upp alla sina leksaker, cykel och sparkcykeln. Så lycklig över att ha återförenats med sina saker. Inte minst legot. Nu blir det till att öva på att cykla ett tag framöver tills hon kan det. Nya sparkcykeln var inget problem att manövrera, så jag tror att det inte är så långt borta med den vanliga cykeln heller.

Tyvärr har jag gått och blivit förlyld nu, efter båda barnens förkylningsomgångar, så det är lite segt. Vasse kom hem och hjälpte mig att ta emot lådorna och att börja packa upp. Blev en lätt middag med matiga mackor från favoritbageriet med den himmelska apelsinjuicen. Har druckit två juicer idag, en annan med rödbeta och citrus som Vasse köpte med hem, så jag hoppas att det skrämmer bort förkylningen. 

Det blev jättefint i köket med kokböckerna på plats och väggkalendern som jag längtat efter. Äntligen kan vi få lite översikt på veckornas aktiviteter! Vasses espressomaskin klarade också transport och förtullning, nu skall han bara fixa en transformator till den. Sedan hoppas vi på att få smaka baristakaffe igen!

Kommentarer:

1 Mammi:

Vad härligt att få packa upp alla lådor och se vad det var ni packade ner.

2 Malin:

Nästan som julafton ju! ☺️

Kommentera här: